fbpx
Skip to content

Asa cum spuneam si in articolele precedente, conform predictiilor din metafizica chineza vom parcurge o perioada care ne va afecta si mai mult din punct de vedere mental. Mai mult decât a facut-o deja pandemia. E impetuos necesar sa avem grija de mintea si corpul nostrum, sa nu alunecam in panica si dezechilibru, sa ne educam si sa ne dirijam gandurile cat putem de constructiv dar si sa avem o practica spirituala constanta.

Daca deja suntem afectati, simtim ca ne apropiem de atacul de panică care se manifesta ca „un episod brusc de frică intensă care declanșează reacții fizice severe atunci când nu există un pericol real sau o cauză aparentă”. Aceia dintre noi care se confruntă cu astfel de crize, în mod frecvent sau ocazional, sunt probabil familiarizați cu senzatia de sufocare, inima care bate rapid, respirația neliniștită, gândurile accelerate și senzația de constrângere în maxilar, gât sau in alte zone ale corpului. Aceste atacuri sunt, de asemenea, însoțite adesea de imaginarea celor mai rele situatii posibil insotite si de sentimente de devalorizare de sine și tot ce ne dorim este ca zbaterile neplacute ale creierului să înceteze.

O practica simpla

La fel ca în cazul traumei (care poate sau nu să stea la baza atacurilor de panică), cheia este să găsiți ceea ce specialistii psihiatri numesc „un sentiment de siguranță în organism”. Aceasta este intenția practicii ușoare pe care o voi prezenta astazi. Aceasta practica ajută la integrarea emisferelor emoționale și raționale ale creierului și permite minții și corpului să se reconecteze. 

Practica de astazi este una simpla si am gasit-o in yoga dar si in medicina chineza-qigong. Ea s-a dovedit a fi foarte eficientă atunci când o persoana trece printr-un atac, tinand cont totusi ca o metodă care este utilă pentru o persoană s-ar putea să nu se dovedească eficientă pentru o alta.

Componente ale re-echilibrarii

Incrucisarea si atingerea mana-genunchi opus pastrand atentia asupra liniei mediane a corpului pentru a uni și a angaja ambele emisfere ale creierului este o metodă utilizată într-o varietate de tehnici de terapie pentru re-echilibrare fizica și mentala a copiilor și adulților. Scopul său este de a crea o conexiune între creierul nostru limbic, răspunsul mai primitiv de luptă-fugi-înghețare din emisfera dreaptă cu funcțiile noastre mai logice și raționale ale emisferei stângi pentru a ne reduce anxietatea și a ne face să ne simțim mai în siguranță. In urma unor studii ample s-a dovedit clar ca creierul nostru este “incrucisat” cu corpul.

O alta componenta a practicii – atingerea de sine și expirațiile lungi – se dovedesc, de asemenea, că scad nivelul de stres. 

Pentru a începe practica te așezi pe un scaun sau te întinzi. Încrucișezi încheieturile bratelor și mângie-ți exteriorul picioarelor cât de mult poți ajunge- de jos in sus și apoi în sus in jos de trei sau patru ori, permițând expirațiilor să fie mai lungi decât inspirațiile, dar fără să it faci griji în legătură cu respirația sau cu mișcarea. Apoi inverseaza direcția timp de trei sau patru cicluri – mângâind pe interiorul picioarelor și sus pe exterior. Apoi, schimba încheietura mâinii pe care o aveați deasupra și repeta. Fa o pauză și observa dacă te simți mai puțin „în cap” și un pic mai împământat, mai înrădăcinat și mai stabil în corpul propriu.

 

Poti folosi această tehnică în timp ce stai în mașină la semafor minute in sir sau într-o pauză la serviciu pentru elimina stresul. Dacă mângâierea picioarelor nu te face sa te simți mai bine, poți încerca să apesi cu degetele de jos în sus si de sus în jos. Cheia este să vă amintiți expirațiile lungi pentru a elimina panica si a gasi acel punct de siguranta din corp! RELAXEAZA-TE!

 

Si nu uita de practica spirituala / meditatia / rugaciunea, orice forma de introspectie preferi. Pastreaza o legatura constanta cu Divinitatea.

In aceasta perioda pe grupul meu de Facebook -Arta de a trai- poti gasi meditatii pentru pace.

Te ar mai putea interesa:

Add Your Heading Text Here