fbpx
Skip to content

YOGA – Înțelepciune – Crestere Spirituala (2)

Am vorbit in articolul trecut depre cele trei principii de antrenare a compasiunii si atentiei pe respiratie si despre observarea gandurilor care trec ca valurile ce ating si misca barca. Valurile fiind gandurile si barca fiind mintea.

Acum vom vedea cum putem sa cream o disciplina, o practica a respiratiei constiente. În timpul acestui proces de constientizare si de centrare a noastra, vom crea o perspectivă diferită si noua.

Ne dam la o parte din calea noastra, ne extragem cumva in afara si privim din exterior valurile care împing, trag, se extind, se contracta. Nu sunt doar gânduri, ci sunt si emoții. Unele necesită atenție sporita, deoarece cuprind karma vieții. Aici este necesar sa aplicam compasiunea, sa setam intentia de purificare a acesteia prin cultivarea virtutilor.

Lasam valurile sa treaca cu blandete pentru ca de fapt ele nu se află în centrul ființei noastre ci se învârt în jurul ei. În cele din urmă, conștientizarea respirației se îmbină într-un proces meditativ mai profund, devenind o mantră sau un sunet mental. 

Dar cum sa facem? Stiu, e dificil de unul singur sa iti creezi o disciplina in sensul asta, de aceea sunt indicate grupurile de suport.

Mai jos, este octograma virtutiilor:

Pasii de urmat:

  1. Aduceți în timpul meditației fluxul respirației în conștiința voastră. Pastrati atentia asupra abdomenului și simțiți mișcarea respirației din nou și din nou. Imaginati-va aerul care patrunde prin nari si se misca in jos, adanc in plamanii vostri. Permiteti abdomenului sa se extinda complet.
  1. Modelati respirația diafragmatica, pastrati  atenția liniștită pentru a stabili o respirație profundă și relaxată.
  2. Relaxați-vă atenuand efortul. Respirația voastra poate curge fără efort. Va deveni o sursă de stabilitate emoțională.
  3. Concentrați-vă pe senzatia respirației din nări. Cu blandete si cu răbdare doar observati  mai degrabă decât să notați gândurile trecătoare, relaxati-va. Imaginati-va ca aerul pe care il respirati aduce pace si calm in corpul vostru.
  4. Adânciți și prelungiți timpul petrecut in relaxare si puteti imbina respiratia cu imagini linistitoare, placute.
  5. Nu condamnati alte gânduri. Lasati-le sa treaca si cu blandete readuceti atentia catre inspir si expir. Dati-va voie să fiti voi insiva. Voi nu sunteti acele ganduri.
  6. Mutați-vă spre centrul ființei voastre, permițând tuturor acestor valuri să treacă prin minte. Valurile se învârt în jurul centrului, nu sunt în centru.

 

Mult succes in practica respiratiei constiente! Veti fi uimiti de rezultate!

Te mai poate interesa: