fbpx
Skip to content

YOGA si QiGONG cum ajuta in viata de zi cu zi?

Intai de toate trebuie sa intelegem ca aceste practici stravechi sunt mult mai mult decat miscare fizica. Pe masura ce le practici iar corpul tau energetic se “trezeste”, constiinta corporala isi face prezenta si respiratia devine hranitoare, incepi sa percepi “ceva” la nivel profund al fiintei tale. Poti obtine toate astea facil prin intermediul unui instructor si e foarte important sa-l gasesti pe cel cu care rezonezi. E si mai important daca “simti” ca el are toate astea si are capacitatea de “transmisie” (si asta e un noroc). Dar o poti face si individual, cu multa perseverenta, la tine acasa.

Yoga

Daca abordam corect odată cu studiul și practica, înțelegem că există multe modalități de a îmbunătăți atât o practică simplă pe saltea, cât și de a aduce „starea” aceea în toate aspectele vieții. Acestea fiind spuse, uneori poate fi o provocare să știm exact ce practici vor avea cel mai puternic impact atunci când sunt integrate în viețile noastre.

Yoga, așa cum a fost “proiectata”acum mii de ani, nu numai că poate conține practica noastră fizica (asana), ci poate servi și ca o resursa, o conduita pentru întreaga noastră viață. Qigong de asemenea, are avantajul unor “exercitii” foarte interne care le poti face oriunde si oricand si e un izvor nesecat de invataminte ce pot fi integrate in toate aspectele vietii cotidiene.

Lista practici simple

Iată o scurtă listă de practici simple, dar profunde, care pe mine m-au ajutat enorm si care vă pot schimba experiența pe saltea dar și viata de zi cu zi în bine.

1. Setați o intenție devoțională

Aceasta este o practică minusculă cu un potențial mare. La începutul fiecărei sesiuni indiferent ce alegeti sa practicati, atrageți-vă atenția asupra respirației și stabiliți o intenție devoțională. Numesc asta o intenție devoțională, deoarece necesită să decideți cum doriți să vă dedicați timpul și energia pe saltea, astfel încât să puteți păși înapoi în viața voastră un pic mai luminosi. Intenția poate fi foarte simplă – simplitatea si claritatea ii da putere.  O astfel de intenție devoțională ar putea fi „Fie ca eu să devin o sursă blândă de putere”. Un alt exemplu ar putea fi „Pot să mi maresc potențialul” sau” corpul meu e sanatos, puternic si flexibil”.

2. Fii rasaritul si apusul

Lasați-vă energia să înceapă să crească și să vă încălzească corpul. Acest tip de energie poate fi asemănat cu strălucirea unei flăcări de lumânare – pe măsură ce vă simțiți mai strălucitori, mai expansivi și mai puternici, absorbiti energia pe care o numim prana in yoga si qi in Qigong. Aprinderea focului interior în acest fel vă va permite să simtiti cum căldura vă influenteaza corpul, mintea și inima. Ridicarea focului este partea „răsăritul soarelui” si putem alege ca practica “salutul soarelui” sau exercitii de respiratie specifice. „Apusul de soare” se referă la disponibilitatea de a directiona căldura și de a o reduce atunci când practicile devin intense. 

Este vorba de a fi dispus să nu faceți fiecare exercițiu greu și “arzator” ci să folosiți focul pentru a îndepărta blocajele și pentru a ușura tensiunea (de exemplu, o practică concentrată pentru a ameliora durerile de cap, furia sau chiar constipația). Așa cum flacăra dintr-o lumânare luminează și înmoaie ceara din jur, căldura din corpul dvs. vă poate ajuta să vă luminați mediul intern și să faceți simptomele fizice sau emoționale nedorite, mai domoale și mai ușor de îndepărtat. 

3. Adu luna

Conectarea la energia lunii este despre integrarea ușurinței, a grației, a hranei interioare,a introspectiei și a oricăror perspective care vor duce ca practica dvs. să fie catalizatorul pentru a face totul în viață să se simtă mai integrat la un nivel mai adanc. Descoperirea acestora necesită conștientizarea de sine si a nevoilor dumneavoastra actuale. 

4. Cele trei precepte

Cele Trei Precepte, trei întrebări pe care ți le poți pune întotdeauna, iti vor imbunatati practica: 

1. Chiar aici, chiar acum, este respirația mea liberă și ușoară? În caz contrar, întrebați-vă ce trebuie să faceți, sau ce sa schimbați pentru a permite respirației să fie liberă și ușoară. Apoi adaptați-vă în consecință.

2. Este coloana mea vertebrală lungă și neutră? Extinderea și flexia sunt o parte naturală a vieții. Prin urmare, scopul acestui precept nu este acela de a menține coloana vertebrală „dreaptă” tot timpul, ci de a căuta „neutrul sacru” – o poziție fără ofensivă sau defensivă. Neutrul sacru este diferit de „neutrul coloanei vertebrale” despre care am invatat în biomecanică. Neutrul sacru este acea poziție, într-o postura (asana) sau în viață, în care cineva nu se îndreaptă, nu împinge sau nu forțează lucrurile să fie într-un anumit mod. Neutrul sacru este o poziție centrata, deschisă, în care te poti armoniza complet în pace cu ceea ce este revelat, chiar dacă este provocator sau dificil. Este o stare armonioasă de a te putea relaxa în ceea ce se întâmplă fără așteptarea ca orice să fie diferit decât este aici si acum.

3. Corpul meu este relaxat? În practica fizica, când te duci în orice postura mai avansată, fă-o treptat, astfel încât să-ți găsești drumul în poziție cu grație și ușurință. (Uneori acest lucru înseamnă renunțarea la expresia avansată a unei asane și găsirea plenitudinii într-o variație mai blândă a unei poziții.) Pentru a experimenta pe deplin lucrurile bune din viață, trebuie să fii relaxat. Stresul ne poate împiedica să recunoaștem și să apreciem pozitivul. Cu alte cuvinte, toate lucrurile bune au nevoie de un corp relaxat, așa că invitați relaxarea si în viață si pe saltea.

Savasana (relaxarea finală)

Savasana (relaxarea finală) nu este o postura ușoară cum poate părea. De fapt, poate fi una dintre cele mai provocatoare dintre toate. Este punctul culminant al unei sesiuni de practica în timpul căreia puteți asimila tot ceea ce ați făcut, aducând totul împreună, astfel încât va fi relevant și benefic pentru fiecare aspect al vieții voastre. Pentru a realiza pe deplin această asimilare, acordați-vă mult timp în relaxare, nu săriți brusc din practică și reveniți la activitatea voastră zilnica. Adevaratele beneficii vin din relaxare,un timp mai lung în savasana mai degrabă decât din sesiuni care sunt întotdeauna provocatoare fizic. Pentru a vă asigura că savasana dumneavoastra. nu va fi doar „lungă”, ci și „delicioasă”, permiteți energiei interne să se miște așa cum vrea să se miște – uneori curgând, alteori pulsând sau zvâcnind în timp ce vă relaxați.

A fi „concentrat”, aspiră să fii complet atent chiar și în timp ce ești complet relaxat. Cu alte cuvinte, evitați să vă întoarceți mental la o listă de cumpărături sau revizuind o conversație pe care ați avut-o. În schimb, rămâneți pe deplin prezent în corpul vostru și în momentul respectiv pentru a simți cum intră întregul universul în voi, se mișcă prin voi și vă permite să manifestați orice doriți.

Deci, iată cinci practici care au puterea de a vă transforma practica și de a aduce cu ușurință beneficiile în activitățile dumneavoastra, de zi cu zi. Sunt atât de subtile încât le poți face fără ca nimeni altcineva să știe vreodată, dar sunt suficient de puternice pentru a-ți transforma cu adevărat viața! Pe a mea au schimbat-o!

Te mai poate interesa :